Historia:

Moja historia z Corsą zaczęła się w 1991 roku, kiedy to do naszego domu trafiła Corsa A 1.0 z 1984 roku. Miałem wtedy 14 lat i marzyłem, że kiedy zasiądę za kierownicą togo autka. Po trzech latach od zakupu stałem się posiadaczem prawa jazdy i rozpocząłem ujeżdżanie Corsy. Jako początkujący kierowca cieszyłem się z każdej chwili spędzonej za kierownicą tego samochodu. Po kilku miesiącach od uzyskania licencji kierowcy w naszym domu pojawił się inny Opel, większa siostra Vectra A 2.0 GT, szczęście moje było tym większe, że Corsa została przekazana mi jako pierwszy mój samochód.
W momencie zakupu auto było już w stanie lekkiego zużycia przez poprzednich właścicieli, dlatego też zostało poddane gruntownemu remontowi blacharskiemu. Zostały wymienione nadkola tylne i przednie, w których to były ogniska rdzy. Tak odnowionym autkiem Jeździłem gdzie tylko się dało. Noce spędzone w garażu na myciu i przerabianiu ( nie mylić z tuningiem, o którym w tamtych czasach nie miałem pojęcia J ) samochodu dawały mi dużo radości. Tak, więc w samochodzie zainstalowałem sprzęt grający CD Alpinie, wzmacniacz Pionieer 2x150w, głośniki Tonsil ze zwrotnicami 150W x 2. Samochód dostał alufelgi kupione gdzieś na szrocie, które prezentowały się bardzo ciekawie, gdy były w ruchu. Autko otrzymało również zestaw halogenów przeciwmgielnych i końcówkę wydechu. Po roku eksploatacji doszło do awarii silnika, został zamontowany motor 1.2, który spowodował jeszcze większą radość z podróżowania.
W 1997 roku musiałem sprzedać moją Corsunię, wkraczałem w dorosłe życie i potrzebowałem samochodu do pracy. Oczywiście nie zdradziłem Opla i kupiłem Astrę Kombi 1.7 D, którym to jeżdżę do dzisiejszego dnia i zrobiłem już nim 450 tys. kilometrów.

W roku 2001/2002 pracując w wydawnictwie i buszując po sieci znalazłem stronkę www.ctm.pl, na której to znalazłem niesamowite Corsy. W mojej głowie obudziła się nostalgia do tego samochodu i postanowiłem zakupić Corsę A. Długo nie czekałem,bo po 2 tygodniach 13 stycznia sprowadziłem z Niemiec Opla Corsę Swing 1.4i z 1990 roku po Liftingu. Przeglądając strony, powstała wizja mojej Corsy. W maju 2002 roku samochód powędrował na znajomy warsztat, gdzie koledzy zajęli się gruntowną przebudową samochodu. Pod palnik poszły wszystkie blachy. Oszczędziłem tylko dach J. Samochód został całkowicie rozebrany. Drzwi zostały pozbawione klamek, założony został sytem siłowników do otwierania drzwi. Maska została zaopatrzona w BADLOOK wykonany z blachy, błotniki przednie zostały poszerzone o 5 cm i zostały zaślepione miejsca na kierunkowskazy, które znalazły miejsce w zderzaku. Tylne nadkola poszerzono o 8 cm żeby nie było kłopotu z miejscem na szerokie buty. Klapa tylna została wyczyszczona, a rejestracja została przeniesiona na zderzak w specjalnie przygotowane miejsce. Zamontowałem centralną wycieraczkę. Tak przygotowane autko zostało polakierowane na kolor czarny z dodatkiem metalicznego ziarna.
Po odbiorze auta z warsztatu zacząłem uzbrajać Corsę w niezbędne akcesoria.
Został wymieniony tłumik końcowy na wersję sportową z firmy SUPERSPRINT o rozmiarze 1 x 90mm. Za dodatkową porcję powietrza dla silnika odpowiada teraz sportowa wkładka powietrza JR. Zamontowałem kierownicę firmy RAID HP SPORT o średnicy 30 cm. Skróciłem drążek zmiany biegów i założyłem skórzaną dzwignię SELM. Corsa otrzymała kompletne sportowe zawieszenie firmy SUPERSPORT, które zbliżyło ją do ziemi o 60 mm.
Koła, na których się poruszała zostały wymienione na ATS Classic 7×13 i 8 x 13 z oponami 175/50/13, dzięki którym prześwit auta jeszcze się obniżył. Dopełnienie tych zmian był sprzęt audio składający się z Odtwarzacza CD Kenwood Mask, wzmacniacza Magant Classic 1000W, Tuby Magnat BullPower 600W i głośników trójdrożnych JBL ( niestety wszystko padło łupem złodziei L ).
Aktualnie autko przechodzi kolejną metamorfozę u blacharza, ponieważ zrobiłem z niej pierwszą na świecie Corsę Coupe, dzięki szalejącym kobietom za kierownicą. Już niedługo pokażę pierwsze zmiany.

Do zobaczenia na drodze
Scotty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

HTML tags are not allowed.

Corsa-A.pl site