Historia:

Może to was zaskoczy, ale nigdy nie myślałem, że będę miał Opla. Opinie „krążące” wśród wielu mechaników na temat słabej jakości blacharki oraz niezbyt dynamicznych silników skreśliły go z listy samochodów, którymi chciałbym się w przyszłości poruszać.

Historia mojej małej Corsy zaczęła się w Krakowie w 1993 roku. Mój wujek właśnie w tym roku zakupił sobie nowy samochód. Był to turkusowy (nazywając katalogowo Miami blue) Opel Corsa A z silnikiem 1.2i . Pełnił on rolę typowo miejskiego auta przez ponad 9 lat.
W roku 2002 a więc w roku mojej matury zacząłem poszukiwania swojego pierwszego samochodu. Razem z moim ojcem postanowiliśmy znaleźć dla mnie tzw. „samochód rodzynek”, czyli w prawie idealnym stanie z małym przebiegiem no i oczywiście ekonomiczny. I tak oto po około dwóch tygodniach starań trochę zrezygnowany dowiedziałem się, że mój wujek chce się pozbyć swojego starego samochodu, który nie spełnia już swoich funkcji w jego nowej większej rodzinie. Długo się nie zastanawiałem i w najbliższą niedzielę pojechaliśmy do Krakowa, gdzie po wstępnych oględzinach zadecydowałem o zakupie samochodu. Stan mojej nowo zakupionej Corsy był jak na swoje lata naprawdę perfekcyjny. Wszystko chodziło jak dobrze naoliwiona maszyna. Żadnych widocznych ognisk rdzy, a do tego ten przebieg, który wynosił zaledwie 88 tyś. kilometrów.
W niedługim czasie po zakupie Corsy zacząłem „grzebać” po Internecie w celu bliższego poznania historii tego modelu, i właśnie wtedy zaczęła się moja przygoda z Corsa -Tuning-Master klub, gdzie dowiedziałem się wszystkich naprawdę pomocnych w użytkowaniu samochodu informacji oraz gdzie poznałem wielu wspaniałych ludzi.
Odkąd auto stało się moją prawowitą własnością, a więc w dzień zakupu Corsy miałem już pewne wyobrażenia, co do wyglądu zewnętrznego mojego samochodu. Jako pierwsze i słusznie jak się później okazało zrobiłem kapitalny remont blacharki. W tym okresie przesiedziałem u znajomego blacharza samochodowego, który użyczył mi potrzebnych narzędzi ponad 2 miesiące. Auto zostało poddane bardzo szczegółowemu remontowi a przy okazji chyba najpoważniejszym modyfikacjom zewnętrznym.
Informacje:

MODEL: Opel Corsa A Swingin 1,2i 1993r.
SILNIK: c12nz -1195 cm3, świece NGK, filtr stożkowy King Dragon, wycięty katalisator, tłumik końcowy Ulter
HAMULCE: przód – tarcze Bremo, klocki Ferrodo, płyn Ferrodo DOT 5.1, tył – bębny
ZAWIESZENIE: sprężyny progresywne Prosport przód – 60 mm, tył – 40 mm
WEWNĄTRZ: zestaw zegarów od Kadeta GSI ver. LCD, skórzana kierownica Momo 35cm z nabą, alu nakładka na hamulec ręczny, alu nakładki na pedała, alu rygielki w drzwiach, alu gałka z tzw. starterem , wymieniona tapicerka na bokach drzwi na czarną welurową, okleina karbonowa na drzwiach, obite czarnym welurem wszystkie słupki oraz półka bagażnika w której znajduje się pleksa.
NA ZEWNĄTRZ: przerobiony zderzak przedni : (wlot powietrza + alu siatka pomalowana na czarno , zlikwidowany rowek w zderzaku, dokladka pod zderzakiem od laguny). zaspawany grill na gładko, zlikwidowane wszelkie oznaczenia i listwy ochronne, progi zaaprobowane od escorta Rs , zaspawana tylna klapa, pomalowane na czerwono tylne lampy, tylni zderzak projekt w stadium realizacji + wnęka na rejestracje, zlikwidowany rowek – wszystko to nastepnie pomalowane pod kolor nadwozia, antena przeniesiona na dach , zaspawane klamki + zamki (otwieranie na pilota), pomalowane bębny i zaciski tarcz na czerwono…
CAR AUDIO: radio Pionieer CD, głośniki przód Magnat wraz z tweeterami, tył głośniki eliptyczne Magnat w półce. Zabudowany bagażnik.
PRZYSZŁOŚĆ:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

HTML tags are not allowed.

Corsa-A.pl site